Druk wielkoformatowy to, najprościej rzecz ujmując, druk wykorzystywany do tworzenia form przeznaczonych do drukowania na materiale banerowym, papierze czy folii. Zastosowanie specjalnej technologii umożliwia między innymi utrwalenie farby promieniami UV. Dzięki temu możliwy jest długi czas eksploatacji takich materiałów, ponieważ są one wówczas zdecydowanie bardziej odporne na warunki atmosferyczne. Warto również podkreślić, ze ten rodzaj wydruku może być użytkowany od razu po stworzeniu, ponieważ nie wymaga dodatkowego suszenia. Technikę druku wielkoformatowego wykorzystuje się zazwyczaj, wtedy gdy istnieje konieczność zagospodarowania dużych powierzchni reklamowych – bilbordów czy szyldów.

Techniki druku wielkoformatowego

Zazwyczaj drukarnie posiadają w swojej ofercie kilka technik druku wielkoformatowego, które można stosować tak w reklamie zewnętrznej, jak i wewnętrznej. Zatem nim wybierzemy jeden z rodzajów wydruków, musimy ustalić, w jakim miejscu zostanie umieszczona reklama – w pomieszczeniu czy na zewnątrz, gdzie będą oddziaływały na niego warunki atmosferyczne.  Jednym z typów druku jest mild sol vent zwany również miękkim. To technologia, która opiera się na stosowaniu miękkich solventów, dzięki czemu uzyskuje się wyższą rozdzielczość. Jego zaletą jest odporność na skrajnie wysokie i niskie temperatury. Ma jednak wady: ograniczona odporność na ścieranie i długotrwałą ekspozycję zewnętrzną. Innym typem jest hard sol vet, którego zaletą jest odporność na wszelkie warunki atmosferyczne. Ostatnim rodzajem jest wspomniany na wstępie druk w technice UV, wykorzystujący atramenty utrwalane i utwardzane przy pomocy promieniowania UV. Oprócz odporności jego zaletą jest fakt, że umożliwia drukowanie bezpośrednio na sztywnych materiałach o maksymalnej grubości podkładu od 40 do 50 mm.

Zastosowanie druku wielkoformatowego

Forma promocji jaką jest wykorzystywanie druku wielkoformatowego jest niezwykle popularna wśród przedsiębiorców. Decyzja o informowaniu o swojej działalności za pośrednictwem plakatów, bilbordów i innych dużych nośników spowodowana jest kilkoma czynnikami. Przede wszystkim stosunkowo niskim kosztem druku oraz możliwością elastycznego planowania kampanii reklamowej marki. Kolejną ważną kwestią jest duży zasięg takiej reklamy.