Reklama zewnętrzna jest najstarszą i prawdopodobnie  najbardziej skuteczną formą komunikacji wizualnej. Znaki i malowidła informujące o usługach znajdowana podczas wykopalisk w starożytnych Pompejach i na średniowiecznych budowlach w europejskich miastach. Skuteczność outdooru cechuje różnorodność. To tego typu reklam należą tablice reklamowe (billnoardy), plakaty oraz elementy miasta – przystanki autobusowe czy same środki transportu. Najpopularniejszym medium są właśnie bilboardy – stoją na niezabudowanym terenie miejskim, poboczach ważniejszych tras komunikacyjnych, ścianach budynków, a nawet bywają holowane na przyczepach. Jedną z największych zalet tablic reklamowych jest fakt, że pozwalają na wprowadzenie kampanii z pointą. W pierwszym etapie kampanii pojawia się plakat z niezrozumiałą treścią, w drugiej zastępuje go ten, który wszystko tłumaczy.

Zalety reklamy outoodrowej

Reklama zewnętrzna sprawdza się doskonale w kampaniach promocyjnych i wizerunkowych, kiedy głównym celem jest zbudowanie świadomości marki oraz produktu. Zwłaszcza reklama wielkoformatowa jest postrzegana jako medium budujące prestiż firmy i dobry wizerunek marki. Do odbiorców takich reklam należą ludzie mobilni i aktywni, którzy są potencjałem nabywczym. Trzeba wspomnieć, że w ich przypadku to najbardziej skuteczny sposób reklamy, ponieważ z kampaniami outdoorowymi, mają oni kontakt niemalże bez przerwy – jadą samochodem, idąc ulicą, odwiedzając sklepu. Właśnie ta masowość i szeroki zasięg należą do najważniejszych zalet reklamy zewnętrznej. Poza tym należy zaznaczyć, że charakteryzują ją również niskie koszty dotarcia do dużej liczby klientów w porównaniu do innych mediów.

Jak zaprojektować dobrą reklamę

Aby reklama zewnętrza przyniosła oczekiwany skutek, należy ją w odpowiedni sposób zaprojektować. Warto tu stosować zasadę – jak najmniej słów na korzyść symboli i przyciągania wzroku.  Całość musi być przemyślana, aby trafiła do odbiorcy i zapadła w pamięć. Warto pamiętać, że kolorystyka reklamy powinna nawiązywać do reklamowanego produktu i jednocześnie przyciągać wzrok. Podoba zasada dotyczy czcionki. Z jednej strony powinna być charakterystyczna, z drugiej nie może utrudniać przeczytania hasła reklamowego.