Reklama outdoorowa, czyli zewnętrzna, nazywana również out-of-home, kojarzona jest z wielkoformatowymi nośnikami umieszczanymi w ważnych punktach miast, autostrad czy mniejszych miejscowości. Skierowana jest głównie do osób przemieszczających się po ulicach, a jej celem jest zwrócenie uwagi na reklamowany produkt. Reklamy zewnętrzne obejmują plakaty, bilbordy, jak również wielkie ekrany w technologii LED. Skuteczny outdoor to taki, którego strona wizualna posiada jak najmniej słów, a skupiona jest na elementach plastycznych. Ważny jest dobór odpowiedniej kolorystyki i czcionki. Barwy reklamy powinny ze sobą współgrać, a przede wszystkim przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Należy skupić uwagę również na hasła reklamowe, ponieważ istotą outdooru jest działanie w pośpiechu.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklamy zewnętrzne mogą przybierać bardzo różne formy. Zastosowanie mają specyficzne nośniki informacji, oddziałujące jak bodźce na zmysły człowieka. Wśród istniejących form reklamy outodoorowej zaliczyć można plakaty, afisze, bilbordy, słupy, tablice na przystankach, wielkoformatowe nośniki reklam, przewijane tablice reklamowe, itd. Od lat szczególną rolę wśród nich odgrywają bilbordy reklamowe. Jest to ogólna nazwa tablic przeznaczonych do prezentacji plakatów. Często oświetla się je, aby zapewnić odpowiednią widoczność plakatu nocą. Najczęściej spotyka się bilbordy o wymiarach 5,04×2,38 m oraz  6×3 m. Dużą zaletą tego typu nośników jest fakt, ze odbiorca nie jest świadomy, że cały czas mimowolnie się z nimi spotyka, dzięki temu reklamy działają skutecznie na podświadomość potencjalnego klienta, zwiększając tym samym rozpoznawalność marki.

Planowanie kampanii outdoorowej

Zaplanowana ze starannością, a przede wszystkim ze skutecznością kampania outodoorowa, powinna zacząć się od wyboru nośnika reklamy, a następnie jego wykonania. W tym celu warto zaufać profesjonalnej firmie. Następnie należy wziąć pod uwagę lokalizację – warto podkreślić, że reklama powinna mieć przynajmniej kilka lokalizacji, aby jej zasięg był większy. Reklamę należy ulokować przy często odwiedzanych miejscach: drogach, galeriach handlowych, itd. Czas kampanii powinien wynosić natomiast około miesiąca.